Upgrade to Tastemade Plus to enjoy this video

Try it free!

Daily food & travel inspiration in your inbox

Coming right up

Carlo visits the largest pizza expo in Las Vegas, where dreams are made (and in this case, often eaten!).

Daily food & travel inspiration in your inbox

Coming right up

Daily food & travel inspiration in your inbox

Coming right up

Transcript

- My name is Carlo. I came to America to play progressive rock and photograph beautiful people. But my real obsession is: Pizza and its many mysteries. My mission: to understand the strange power it holds over me and so many others. Join me as I discover all the pizza. This is the craziest thing I've ever seen in my life. I can't wait to just walk around and sample everything everything pretty much. - What you have here is a business-to-business trade show of nothing much more than pizzeria operators that are coming to visit and see all the newest ingredients and equipment available in the world. Someplace between 7,500 and 8,000 pizza makers for the total three days. - [Carlo] I feel like a little kid in a toy store. - [Pete] Is this the alligator pizza? Oh I gotta have it. - [Carlo] What are we talking about here exactly? - [Pete] Alligator pizza. - [Carlo] You're kidding me. - You look handsome. - I'm confused this is an amazing-- - Tell me what's on it. - Alligator, duck, shrimp. - It's delicious. - [Chef] Thank you. - I was shocked to find out that there was no such thing as pepperoni in Italy. - Yeah it's salami because the Italian word for peppers in Italy is-- - Pepperoni, right. Try that that guy makes better pizza than anybody. - [Carlo] Oh my god thank you. - The best independent pizzeria in the country. Who in the world doesn't have a favorite pizzeria. - It's like my church I go to-- - That right! - Yeah. - This is awesome. I love this what is happening. - We have our portioner, very accurate. - [Carlo] Nice. - It balls and then it cuts and it goes on the turnaround here. - [Carlo] That's genius! I love it. How many can you make like per hour? - It can go up to 100, let me show you. - Oh my god please. Haha! That's good. - That's pretty awesome isn't it. - Yes, that's amazing. It's hypnotic almost, you can get lost just watching it. I can't juggle. This is amazing! Massage chairs at a pizza convention. It's great I guess it's for the after the pizza? Right? How's it going today? - It's perfect I find a lot of my friends. I use all my vendors, they're here. - Nice. - Can I tell you about the results of the day? Pizza completely cancels anxiety and it put my brain on a meditation state-of-mind. - So it works! You still gotta come and see me at the pizzeria. - I will. - Ciao. - Ciao. Graci. Thank you man. Oh my god mm. Oh wow. What is buffalo? - Buffalo is like hot sauce and butter melted together. - I wish Italians would open up their minds more for this kind of new experiences on the pizza. This is prime rib and potato pizza. Pretty genius to be honest. Oh man. He's making a pizza margherita just for us. - [Artisan] You like a lot of sauce or a little? - [Carlo] I love it, right there. That's perfect. That's beautiful. It looks great already. Oh my god. - [Artisan] This is the truest and closest you're gonna get to pizza from Italy in America. - [Carlo] That's perfect. - [Artisan] This is Pizza Napolitana - Yes, yes. - It's burning my mouth right now but it's incredible. Thank you. I know you're a master in the acrobatic tricks. Can I learn something from the master? - So what I want you to do is put this in your hands and then toss it in the air. A little higher don't be afraid, it doesn't bite there you go. Now when we do that we're gonna bow. It's gonna land on our back like this. - Let's do another trick. Okay. - You put it in your right hand, your left, back to your right, presto. - And then you twist the dough. - Give it a little fling. - I though I might be in the way. - [Bystander] Bravo bravo! - Whoa! Hahaha. - Today is the biggest day of the year for pizza. - [Carlo] You're about to go on the stage for the competition, how are you feeling? - Last year I took third place in the largest dough stretch. So I'm gonna take it home this year. - [Carlo] You are going. You are going at like 1,000% on the stage. How intense is the competition here? - Oh it's very intense this only comes once a year. Everybody comes from all over the world so we shell out our best. - [Carlo] You're from Japan, how does it feel to be here competing for the international pizza expo? - [Woman] He's been practicing for over a year to compete on the stage. And then he's been so pleasure to compete with other competitors from all over the world. - The judges are now measuring the diameter and like longitudinal and latitudinal. And it's one of the parameters for winning. You're a referee in a pizza competition. It's the most interesting career I've ever heard of. You go around the world for pizza competitions? - Absolutely. We go to Italian festivals and New York fairs and Japan. - You work in a pizza spot right? - Yes, I own a pizza food truck. - [Carlo] Oh nice. Oh my god food truck pizza? That's why I love America. You were performing your art with no shoes. - Yes, no shoes. I wanted to have my feet solid so decided to go shoeless. - Not some like philosophical reason? - No no no no not at all. - How long it too you to get to this level? - He's been practicing for six years and the seventh year he came to this stage to compete as the first time. - [Carlo] You probably trained for months. Before the competition right? - Not once. - Really? You don't train for this? - No not at all. - [Competitor] When I'm busy at the pizza place back at home I try to stretch out the dough as if I was you know in the competition. - [Carlos] What does this bring you? What does it mean? - [Competitor] You win a gold medal here and a world title? Think of the P.R. You get behind that. - It's like to compare like the gold belt in boxing? - Yes. Yes absolutely. - Same quality. Prestige. What is your ultimate goal? - Champion. - I like that. - World champion. I like that. - Why pizza? - I'm in love with the pizza I can't get away I never put it down. - Amen, me too. We were somewhere around the Vegas Strip when the pizza cravings began to take hold. I remember saying something like: I would love a slice of pizza right now Richard. I am starving. Can we find something? - Absolutely. - [Carlo] Oh my god. - Vegas we can find anything. - Are we at the pizza spot? - Yep. - I got different kinds. It's a pile of happiness right here. I'm gonna share it with everybody. - Spread it around the world. - [Carlo] We had two boxes of pepperoni, eight slices of Hawaiian, three personal-pan margheritas a whole mess of capricciosas and a four-cheese chaser. Not that I needed that all for myself. But once you get a craving for pizza, the tendency is to eat as much of it as you can. - Woo! - Woo! How are you man. - I'm good. - Cheers. - Richard. - Carlo. - Will you be my Alfred? - Yes I can be your Alfred. - Thank you. How long have you been driving a limo in Vegas? - I'm coming up on 11 years. - Wow. What do you think I should know that only Las Vegas limo drivers know? - The best thing to do is always ask a local where to go to eat. - I'm from Italy I don't know anything about this place. - I lived in Italy. - You lived in Italy? - My dad was military. I was down in a town called Riccione. - Oh my god Riccione. - We went to Ottavia's all the time. They would let us behind the counter and he would like let us make our own pizzas. And then he would put them in the oven for us. - Ah man I'm lonely. Pizza rides, I'm offering free pizza rides in the limo. Free pizza rides. Hold on Rich. I'm offering free pizza ride in the limo. - [Pedestrian] Pizza? That sounds good. - Well. Hey hold on. - [Pedestrian] You think this is a game? - Well no clearly but, that works too. Rich let's go it's not... Pizza ride, free pizza ride in a limo, in Vegas. - [Jamie] Hi - [Carlo] What's up? - [Jamie] Are you guys like a legit service? - Absolutely let's go to the strip. Absolutely come here. - [Jamie] Hi how are you. - [Carlo] Very good how are you guys doing? - Good! - I'm Carlo. - Jamie. - I'm Jodie. - Pleasure. - Welcome. How you doing man? Where are you going? Here we got we got amazing-- - Oh wow. This is happening. - This is the free pizza ride? - Well you've got us not in the best moment of the night but you know. How do you like the pizza? - It's delicious! - Yeah. - I'm actually very happy. - What's your favorite pizza? - [Jodie] Veggie plus jalapenos plus pineapple. - I honestly love just a great cheese and sauce just cheese and sauce like that's it. - Classic. - Please try a bite. Cuz you can throw it away if you don't like it. Please. Trust me, it will make you so much happier. Seriously. I'm trying to get closer to the answer of: Why pizza? - It's a comfort food. - What do you-- - It's just like it's such entire good. - Pizza is just so good. - I mean let's be real we got in a car with a stranger for pizza so... - And aren't you having a great time right now? - We are. - It's good right? That's fine totally fine. Oh my god uh where you guys from? - Los Angeles. - From L.A? - Uhuh live in Santa Monica. - Uh where you from? - New York. - That's good I love New York. What are you doing in Vegas? - That's no question. - Who else have you like talked with tonight? Any interesting people? - Many people many characters of people. - What did you say? - Hm? - I'm assuming pizza in Italian is also pizza. - Yes but you use your hands. - Oh so pizza! - Pizza! - Pizza! - It's like... - I really like pizza you know I wanna eatcha. - Cheers to pizza! - Cheers. - Thank you for getting us to our destination. - This is actually for you. - Alright! Bye! - Ciao ciao ciao. You can take the pizza if you want. - Richard what do you think I should see tonight? That is like a must-see? There's millions of people living on the actual Las Vegas that nobody ever sees that that they help creating this-- - Right. - [Carlo] I would love to see that - [Richard] People putting everything together? - [Carlo] Pretty much. - Alright. - Good evening! Welcome to the Peppermill. - Thank you. - Can I start you off with anything to drink? - So uh I see the scorpion situation here is there an actual scorpion inside? - Well there's not a scorpion inside but you might turn into one after you drink one by yourself. It's 64 ounces. - Oh my goodness. - It's like a big Mai Tai. - Let's do it. - Score! Perfect. Anybody joining you tonight? - This is my date tonight. - Your pizza's your date? - Yeah. - I want a piece. - Sure. - Score! Cheers! My god. - This is like one of the oldest most traditional spots. While it was still like-- - It's an iconic place it's been here since 1972. This is where the Goodfellas used to hang out. - Oh wow. - We see people from all walks of life that come here. Are you ready for your cocktail? - Yes. Wow you were not kidding. - I was not kidding. - We're gonna share this too. Cheers. - Cheers. - How long you been working here? - A year. - Oh nice, you like it? - I love it. Me as a woman, single I can make a living more than just comfortable and I like that you know? - Nice. - And just the people that I can meet - This is not the first time this has happened right? - No this is the first time this has-- - Some random Italian dude shows up with pizza. - A great pizza. - And with matches with a gigantic cocktail. - And awesome hair. - Thank you you make me spill the cocktail. - Don't touch your hair. - Oh wow thank you. - You do really good. - If you could jump on a plane right now where would you go? - Dubai. - Oh? Why Dubai. - Well first of all they have those man-made islands that look just spectacular. And I would love to just see you know all the buildings all the architecture there. And I would want to check out the mall that has the ski slopes in there. Hello. - Actually I would go back home. - Yeah. - See my family. - And uh maybe eat pizza with them. How do you call a local Vegas? - Las Vegan. - Las Vegan. - Las Vegan. That's not Las Veegan? - No absolutely not yeah do not say Las Veegan. - What's something that only Las Vegans know that they try to keep a secret. - If you sit at a machine and even play pennies? You get free drinks. - On a penny machine? I don't know. - Any machine! - That sounds uh-- - Spin ten cents and get a cocktail. - Wow, good tip good tip. - Yeah and then cash out when you're done. - I'm gonna go back on the road now sharing pizza with everybody. - What an awesome, awesome thing to do. - Ciao. - Later Ciao. - Ciao. - Ciao. - Ciao. - Ciao. Thank you - Who do you think would eat pizza right now? That we can help. - In Vegas? We got Elvis in Vegas. - Oh I love Elvis. Where can we find Elvis right now? - We can find him at a wedding chapel more than likely. - [Carlo] Really? - [Rachard] Absolutely. - [Carlo] Oh man let's do it. - [Richard] Alright. - Hi welcome to Viva. - Hello how are you doing? - Quite good how can I help you? - Is Elvis here? - The King is in the building he's right through there. - Love it thank you. - Oh man. This is amazing. - [Elvis] Here it is the Las Vegas wedding chapel. - [Carlo] This is beautiful. How long have you been doing this? - [Elvis] We have been here about 18 years now. - I love, I think it's genius. - Thanks. - I love it. - Are we gonna eat that pizza or what's going on there. - Yeah so I brought you some pizza They didn't have banana and peanut butter which I know you're a fan of that. Uh they had something - Oh good. - very special. - Very big on Hawaiian. Perfect. - It looks amazing. - You know Elvis spent a lot of time in Hawaii so this is perfect. - Cheers. - Thanks. Oh my god this is great! - You know the first time I heard about the pineapple on pizza I got a little like oh my god what are you talking about? Then I try it I get one bite and my mind was blown and now sometimes I get it and I love it. But there's nobody in Italia that would put pineapple on pizza. - What's the most Italian thing. - I think the most common is the margherita with like fresh basil mozzarella some uh tomatoes just like the most simple one. - Mhm. - So what is the denomination of the weddings? - You mean the religious denomination? - Yeah. - There's none. Here in Vegas you have to be completely open to all religions and all kinds of people. It's a melting pot people from all over the world come here. And for the most part people that are doing an Elvis wedding they want it to be fun and crazy. - Get married by The King. - Exactly. - The combination of the outfit, the smoke, the car, the music everything. - People that come and watch day it's the funnest best wedding they've ever been to. People bring dogs and pets. They gotta walk down the aisle and they're all dressed up. - I love it absolutely love it. How many weddings do you do a day? - It averages out to about 10 a day. Most Fridays and Saturdays you can have anywhere from 15 to 40. - Wow. - 6,6,6 was busy then 7,7,7 came we did 150 weddings in one day. Then 11, 11, 11 came. 230 weddings in 36 hours. It was the most exhausting thing I've ever done. - Do you think Elvis is still alive? - Oh he's definitely still alive in Vegas. You'd actually be a good Elvis. - Oh really? With a weird accent though. - [Elvis] No you could lose it. - What is the-- - Most common thing that everyone wants Elvis to say? - Yes. - [Elvis] What do you think it is? This here, uh thank you very much. - Ah thank you very much. - [Elvis] Oh. Thank you very much. - Thank you very much. - [Elvis] Oh you got a good voice you sing too? - I do a little bit, I used to sing in a Genesis tribute band but-- - Oh really? - [Carlo] What's a classic longer sentence that I can try to say? - Do you both agree to adopt each other's hound-dogs? - Hound dogs? - Hound dogs. - Do you both agree to adopt each other's hound-dogs? - Not to wear your blue-suede shoes in the rain? - Not to wear your blue shade shoes in the rain. - Always be each other's teddy-bear. - Always be each other's teddy-bear. - And to give each other a hunka hunka burnin' love? - And to give each other a hunka hunka burnin' love? - You're gettin' good. - This pizza is delicious. - There you go it's working. It's totally working. - [Carlo] It's incredible. I need the outfit for sure. - I have a couple do you wanna try them on? - What are you gonna sing? - I mean I'm Italian so, Mama mia! Ho mama. - Oh mama. - Mama. - Mama. - Mama, oh mama. - Thank you very much. - Thank you very much. - Thank you very much. - Okay thanks for the pizza. - Oh my god thank you. Tonight was drawing to a close and I was still looking for answers. Maybe it all means something. Maybe not in the long run. No explanation no mix of words or music or memories can make the feeling of being alive. And sharing pizza. - Richard. - [Richard] Yes. - Where are the bodies buried? - They're buried out past Buffalo and Elkhorn. - Oh jesus. Whoa that's pretty specific. Ah okay wow didn't expect that.

Tastemade App

Get The Tastemade App!

Watch new episodes and full seasons of the best shows, recipes, and classes on all your devices.