Daily food & travel inspiration in your inbox

Coming right up

Matcha Puppy Chow

Jen Phanomrat

Class up a classic childhood favorite by adding matcha green tea.

Matcha Puppy Chow

Ingredients

  • For the mix:

  • 3 1/2 cups corn Chex cereal

  • 1/2 cup dark chocolate chips

  • 1/2 cup Nutella

  • 2 tablespoons butter

  • 1/2 tablespoon matcha

  • Pinch of salt

  • For the coating:

  • 3/4 cup powdered sugar

  • 1/4 cup matcha (or more to taste)

Instructions

  1. In a double broiler, melt the chocolate chips, Nutella, butter, matcha and salt together. Remove from heat.

  2. In a large bowl, add 1 cup of Chex, followed by 1/3 of the melted chocolate. Repeat until all the cereal and chocolate is layered. Use a spatula to gently coat the cereal in chocolate.

  3. In a large Ziploc bag, add the powdered sugar and matcha. Mix well. Then add the cereal mixture, close the bag securely, and shake to fully coat the cereal.

Matcha Puppy Chow
email

Email

print

Print

Daily food & travel inspiration in your inbox

Coming right up

Daily food & travel inspiration in your inbox

Coming right up

Transcript

- Matcha Puppy Chow. Sounds like dog food, looks like dog food, but it's actually damn delicious. Let's make it. Super simple recipe here. We got some water, heating up a pot, make sure the water does not touch the bottom of that bowl. And to that you're just gonna add some dark chocolate chips and Nutella. Ah, yeah! This is my crack. Now just wait for it to get nice and melty. If you don't like dark chocolate, use white chocolate. It tastes amazing with matcha. And that is some luscious chocolate right there. I'm just gonna turn off the heat. Take this over here. And while the chocolate's nice and hot, go ahead and mix in some butter. This makes it nice and rich as if Nutella and chocolate wasn't rich enough. Once that's fully incorporated, go ahead and add some matcha. There's matcha in the chocolate, and then it's all gonna get coated in matcha. Next, the chow. I've got some Corn Chex Mix here. You can even make these gluten-free by using Rice Chex. I like the corn because it stays crunchier much longer. Let's do a layering technique. And put a little bit of Chex followed by couple dollops of the chocolate. And then do that layer, Chex, chocolate, Chex, chocolate. But, Jen, why can't I just throw it all together? Well, by doing this technique, you prevent a lot of breakage, so you can have whole pieces. See, I'm thinking ahead, you know? Thinking of you guys, trying to prevent the struggles. You deal with enough in life, you don't have to deal with this. You could throw that all in, and the rest of the chocolate. So the goal is to get every piece coated. Take your time with this. Okay, that's done. Next step, we gotta make the coating. So I have a combination of powdered sugar, and some more matcha. All you gotta do is toss them in the bag. Powdered sugar in, matcha on top. Give that a little bit of shake. You just wanna make sure it looks like one color. It's easier if you roll down the sides of the bag before you throw the chow in. So makes a wider opening. The wider the better. Let's just toss that all in. Then roll the sides back up. Seal her tight. It helps if you leave a little air in the bag, so you have room to mix, and shake. Yay! All the little bits are getting coated. Love that color! You gotta make this face. It helps. And you could take a peek. Are you missing any spots? Any bits need some extra lovin'? These look pretty good to me. It looks so good. Each and every Chex Mix is coated in that matcha crack. Just pour it into this bowl. You can keep it in the bag and store it in the fridge and snack on it all week. Or just pour it into one giant bowl and watch the Netflix. And there you have it, Matcha Puppy Chow. You know what this calls for, the dog filter. Hey, puppy chow.

Tastemade App

Get The Tastemade App!

Watch new episodes and full seasons of the best shows, recipes, and classes on all your devices.